Wednesday, September 19, 2007

JALAN-JALAN KE ZOO TAIPING

Night Safari Taiping merupakan yang pertama di Malaysia. Keindahan dan keaslian alam semulajadi semakin indah apabila dibayangi cahaya di waktu malam. Dalam usaha untuk mengekalkan sumber-sumber alam semulajadi. Night Safari Taiping mempamerkan hidupan-hidupan liar yang aktif pada waktu malam dalam suasana semulajadi. Ini memberi peluang kepada pelawat untuk menghayati dan menghargai khazanah alam semulajadi sambil berhibur serta menenangkan fikiran.

Hayati Night Safari Taiping adalah satu produk pelancongan unik yang mempamerkan haiwan-haiwan yang aktif pada waktu malam dengan menggunakan lampu-lampu khas yang seakan-akan cahaya bulan. Pengunjung dapat menghayati sepenuhnya pengalaman in, pengunjung dikehendaki meminimakan bunyi-bunyi atau suara supaya dapat mendengar bunyi-bunyi haiwan inin serta tidak mengganggu ketenteraman di Night Safari. Pengunjung dilarang membawa lampu suluh dan kamera berflash di Night Safari kerana ini akan mengganggu haiwan yang dipamerkan.

















5 comments:

Pak Ngah: said...

:: salam... dah besar panjang Nur Adlina Syazana niii... Tok Ngah belum jumpa... belum dukung... belum cuit pipi gebu tuuuu... insyaAllah... ada masanya kita akan berjumpa... kalau tak di Sarawak... mungkin di Perak... atau mungkin jugak di mana2 saja...

Bangchik and Kakdah said...

Opah, Tok Ayah dan Ayah Wan, sedang menunggu kedatangan Lynn......nak tengok ragam dan dengo suara....asyik dok tengok video dr h/p Tok Ayah memanjang je....

Drpd Opah yg termasuk ke blog Tok Ayah..

azlanlin said...

Sekali jumpa dah besor, jumpa lagi, lagi besor..akhirnya dah besor panjang ...dan yang melihatnya pula, semakin berumur..itulah hidup, silih berganti!. Hargai dengan apa yang ada!

Farah said...

:> lynn dan pandai nak mengikut babahnya kalau bersiap nak ke opis

:>tekak ni terasa-rasa mcm nak mkn spegeti

:>ada rezaki kami ke KLUANG & SARAWAK pulak

Zuraidah said...

Nak makan spagetti puas2.... nanti jejak di sabah raya ketiga!. Mama nak pos laju pun takut meleleh habis.

Kakak ni sebeno2nye teringin nak makan spegetti ke teringin nak makan mempelam muda?.... mama sampaikan pertanyaan ayah je.. hehe.

Related Posts with Thumbnails